субота, 17. јануар 2009.

Kinesko-srpska nova godina

"Srećna ti Nova godina, ova naša, Pravoslavna"

Meni ova sentencija zvuči kao idealni poziv na sveobuhvatni rat. Bar je tako pre bilo. Pre bih se odmah prebacio u stanje ratne gotovosti, i krenuo sa baražnom vatrom iz velikog kalibra, kao uvertirom za napad avijacijom, a zatim pokrenuo tenkove i oklopna vozila sa podrškom pešadije ... i sve to zato što mrzim kad ljudi pričaju gluposti i kad me smaraju pomodarijom.

Pre nego što zaustite da mi zapušite usta, poslušajte šta imam reći.

Kao prvo, kako Nova godina može biti pravoslavna, muslimanska, budistička, itd? Meni se nekako činilo da je Nova godina termin najuže vezan za vreme, a nisam siguran koliko Vreme, kao fizički pojam uopšte mari za naše budalaštine. Ono je tu bilo i pre 200 milijardi godina, teklo je i dok se nije desio Veliki prasak, forimarle Nebule, zvezde, planete, život, dinosaurusi i sve ostalo.

Uh, upravo sam shvatio da sam ovom rečenicom zabio viljušku u oko kreacionistima koji kažu da sve to nije istina. OK, možda ste i vi u pravu, ali računajte da je vervatnoća da ste vi ili ja u pravu 0.5, odnosno 50% i zato se ograđujem da sve što pišem ostaje u tih 0.5.

Dakle, čisto sumnjam da je Vremenu ova naša (ljudska, mislim) sprdnja od pravljenja kojekakvih kultića, božanstava i sličnog koja traje par hiljada godina, uopšte zanimljiva; ono je teklo stotinama milijardi godina i bez nas i naših religija koje tvrde da ništa ne može da teče bez njih. Sic! Ili što bi naš narod rekao "Eto ti ga na!"

Sledeći fenomen koji je stvarno fenomen je to što Srbi, selektivno poštuju različito računanje vremena. Mi smo ustvari narod koji najviše primenjuje teoriju relativnosti, onog čike sa velikim brkovima i čupavom kosom. To je verovatno što je i on Srbin, odnosno, postoje špekulacije da mu je žena Srpkinja i da je ona ustvari sve to napisala, jer je ona Srbin, a mi Srbi smo pametni.

Naša relativnost se ogleda u tome što za samo 3 (slovima: tri) dana u godini mi odbacujemo mrski Tuđi kalendar i onda preigrlimo Naš, pravoslavni, koji je, by-the-way, Julijanski, odnosno Rimljanski. Njega je uveo Julije Cezar 45 godine pne, inače poznat kao neko ko je dao neprocenjiv podsticaj hrišćanskoj religiji.

U samo ta 3 (i slovima:tri) dana mi se setimo svoje posebnosti, osetimo tu neku plemensku združenost, pohrle nam lepa osećanja pa onda od te silne ljubavi počnemo da šaljemo jedni drugima sms poruke u stihu i prozi, oličenje cyber-seljoberizma i neiskrenosti koja počiva u beskonačnom prosleđivanju poruka tipa:

"SRPSKI mislim, SRPSKI dišem, SRPSKI zborim, SRPSKI pišem, SRPSKU crkvu obilazim, moje milo SRPSTVO pazim, za njega se Bogu moli, PRAVOSLAVLJE sveto volim i krstim se sa TRI prsta, tradicija to je SRPSKA, i dičim se jer imam, SRPSKO srce u grudima, pa ću noćas, kao i ti, SRPSKU Novu proslaviti, a u to ime imam želju, da je čekaš u veselju, u radosti i ljubavi, ukućani da su zdravi, svaka sreća da vas prati, da se dobro dobrim vrati"

"Nije brate mala stvar promeniti kalendar, zato svaki Srbin, druže, živi 13 dana duže. I Srbija nek je slavna srećna nova pravoslavna"

"Badjaci ti sretni novi, Bog neka te blagoslovi, nek’ ti srećom dom zablista, jer slaviš rođenje Isusa Krista. Sretan Božić!!!!"

"Nek Ostroški Vasilije čuva tvoje najmilije, a - nebeska dobra vila u pomoć ti uvek bila. Mir Boziji"

I da ne nabrajam više, znate na šta mislim ...

Jad i beda. Čemer.

Nekada sam odmah odgovorao na ovavke bullshit-ove (ne mogu da prevedem ovu reč, jer nemamo dovoljno dobar prevod), upinj'o se da kažem koliko je to besmisleno, a onda sam shvatio da stvarno nema poente. Ko želi da potroši nekoliko dinara šaljući mi taj bullshit, pa neka potroši. Imam opciju za brisanje koju odmah i iskoristim i to je to.

Srećan veseli pošiljaoc, a Telekom i ostali provajderi još srećniji. I svima lepo.

Ostaje samo jedno nerazjašnjeno pitanje:

šta ćemo sa Novom godinom, ovom Kineskom? Bez zezanja, mislim da je problem ozbiljan, a posebno za Kineze koji žive u Srbiji.
Ostaje misterija da se vidi kako će oni sada da slave svoju Novu godinu, po julijanskom ili gregorijanskom kalendaru.

Mislim da je stvar ozbiljna i da bi eventualno ne rešavanje iste imalo značajne posledice na poljuljanu ekonomsku situaciju.

Dragi P., hvala što si mi prosledio ove neizrecivo kulturno-šokirajuće sms-ove ! :)

4 коментара:

  1. Umeš da se zaneseš...
    1. Vreme je pojava isključivo vezana za perspektivu čoveka. Ono nije teklo od početka Kosmosa, jer tada nije bilo nikog da ga pojmi i meri ("Ako drvo padne u pustoj šumi, da li pravi zvuk dok pada?"). Sumnjam da su ga i dinosaurusi bili svesni. Vreme nije teklo, vreme ne teče nezavisno od čoveka, to samo mi dajemo hronološki redosled događajima i određujemo ih jednog u odnosu na drugi. Kad ne bude čoveka, neće više biti ni protoka vremena.
    2. Korekcija koju je izvršio papa Grgur XIII pomerila je kalendar za trinaest dana, ne za tri. Nova korekcija zastarelog julijanskog kalendara koju je uradio Milutin Milanković preciznija je od gregorijanksog i približila se po preciznosti Majanskom kalendaru. Koliko sam upućen, Milanković je pravoslavac. Ako hrišćanima istočnog obreda smeta kalendar koji je napravio katolik, pa još papa, sad imaju potpuniju verziju koju je izveo pravoslavac, uz to i tačniju. Inače dani Milankovićevog i gregorijanskog kalendara se poklapaju u narednih 10000 godina. Vreme je za reviziju. I meni je muka od kontriranja svetu.
    3. Kinezi imaju svoj, lunarni kalendar. Oni čekaju pun Mesec.
    Btw, Ajnštajn je imao uredno potkresane brkove. :P

    ОдговориИзбриши
  2. 1. To je moje gledište vremena

    2. Ej, nisam se zaneo za 3 (slovima :tri) dana; to je bila aluzija na jedina tri dana u godini kad se mi setimo da smo osim sveta: Božić, Nova godina, Uskrs :D

    3. Znam, ali je dobra fora :D

    ОдговориИзбриши
  3. Pošto se osećam odgovornim za prethodni tekst, izneću par zapažanja.
    Što se tiče kalendara, mi Srbi smo ortodoksni, pa je i logično da koristimo kalendar koji je bio u upotrebi i u vreme našeg Gospoda. Uostalom, svi znamo ko je bio Gaj Julije, a nešto se ne sećam tog pape Grgeča.
    Ljudi, Srpsku Novu Godinu slave i Rusi i Belorusi (ubedjen sam da se i kod njih tako zove),a slavi je i Jerusalimska Patrijaršija. Meni je logično da proslavljamo Božić kao što svi mi proslavljamo rodjendan, a nešto nisam siguran da je mali Isus uživao u obredu obrezivanja koji u stvari i obeležavamo.
    Problem predstavlja kako objasniti deci da jedna godina traje neke dve nedelje a druga tako dugo. Kako primećujem nama Srbima uopšte ne predstavlja problem da se uradimo od alkohola i masti i za ovu njihovu Novu Godinu. Ali, ubedljivo najodvratnija nus-pojava je repriza Nove Godine, čija velika prednost je u 50% nižim troškovima. Mislim, stvarno...

    ОдговориИзбриши
  4. 1. Nemam vremena da trabunjam o vremenu. U pravu ste.
    2.To je individualna stvar. Neko se neseti ni ta tri dana da je pravoslavac. A ima nas Boga mi koji i ležemo i ustajemo sa Gospodom u mislima.
    3. Onaj matori plagijator što je pokrao sve patente dok je radio u zavodu u švici, sa šticovanim brkovima i balavom maramicom preko obrezane glavurde, stvarno je imao imtimne odnose sa srpkinjom, školovanom, kulturnom i nadasve pametnom ali malo kravastom i ružnjikavom što inače uzgred budi rečeno nije svojstveno srpskoj ženi.
    444. Poruka: Ništa lepše od naše seljanke kad se sagne da loži Badnjake. Suknja kratka a gačice šuplje viri pičić ko detlić iz rupe. Srećan božić Hristos se rodi.

    ОдговориИзбриши